Handelsbetingelser


Handelsbetingelserne på denne side er gældende aftalegrundlag for alle forbrugerkøb foretaget på Haveglad.dk.

Firmaets adresse er:

haveglad.dk
Sønderbyvej 33
6731 Tjæreborg
Danmark
CVR: 32270700
Telefon: 70272751
E-mail: salg@haveglad.dk

Priser

Alle priser på haveglad.dk er inklusive levering, hvor ikke andet er anført. Alle priser er inklusive moms. Priserne er dagspriser.

Når du handler med haveglad.dk indgås aftaler på dansk.

Levering

haveglad.dk leverer i hele Danmark med undtagelse af Bornholm og andre ikke-brofaste øer.

Leveringstiden er 1-7 hverdage. Bemærk dog, at alle leveringstider på haveglad.dk er vejledende. Enkelte varer kan være i restordre, og der kan forekomme perioder med særlig stor ordreindgang, specielt i starten af fyringssæsonen. I disse tilfælde må nogle kunder påregne længere leveringstid, hvilket dog sjældent forekommer.

I perioder med generelt forlængede leveringstider tilstræber haveglad.dk at gøre opmærksom på dette på forsiden af haveglad.dk, ligesom det tilstræbes, at berørte kunder kontaktes og orienteres om forlængede leveringstider per e-mail eller telefon. haveglad.dk fraskriver sig ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering, da de angivne leveringstider på haveglad.dk er vejledende.

Hurtig levering er hjerteblod i haveglad.dks forretning, og vi har stor erfaring i effektiv levering, som tilfredsstiller vores kunders behov. Har du ønske om levering på en bestemt dato kan du anføre dette i forbindelse med din bestilling, så vil vi forsøge at efterkomme dette.

Aflæsning

Hvor ikke andet er aftalt, aflæsses paller med varer ved skellet på kundens adresse. Levering forudsætter, at haveglad.dks vognmand kan køre frem til kundens adresse med lastbil og foretage forsvarlig aflæsning. Tilkørselsforholdene og adgangsvejen til aflæsningsstedet skal være ryddet og have en frihøjde på 4 meter uden hængende træer samt en fribredde på 4 meter, så lastbilen kan komme frem.

haveglad.dks vognmand stiller pallen med varer, hvor han skønner, at der kan foretages forsvarlig aflæsning. Vognmanden medbringer ved aflæsning en motoriseret palleløfter, som han kan bruge til transport af pallen over kortere afstande efter aflæsning fra lastbilen. Transport med palleløfter forudsætter et jævnt kørefast underlag som fliser, asfalt, beton eller lignende. Aflæsses pallen på grus, græs, jord, ujævne brosten og andet ikke-kørefast underlag, kan vognmanden ikke flytte pallen yderligere, når den først er læsset af lastbilen. Det er muligt at tilkøbe aflæsning med minitruck på gummihjul eller levering med kran.

Såfremt haveglad.dks vognmand skønner, at der ikke kan foretages forsvarlig tilkørsel eller aflæsning, vil varen blive kørt retur til nærmeste lager, hvorfra kunden enten selv kan sørge for afhentning af varen eller træffe aftale med haveglad.dk om ny levering. Bemærk, at det er kundens ansvar at sikre sig at tilkørsels- og aflæsningsforhold er anvendelige for vognmanden, eller at gøre haveglad.dk opmærksom på et egnet aflæsningssted for vognmanden. Aftale om ny levering medfører, at kunden skal dække omkostningen for den ekstra transport, typisk mellem 400 og 800 kroner pr palle.

Er du i tvivl om dine tilkørsels- eller aflæsningsforhold er anvendelige bedes du kontakte haveglad.dks kundeservice - vi har stor erfaring i at finde løsninger, som sikrer en optimal levering for vores kunder. Ligeledes har du ved din bestilling mulighed for at anføre bemærkninger omkring leveringsforhold, som vi kan videregive til vores vognmænd.

Du kan også ved din bestilling oplyse et telefonnummer som vognmanden kan kontakte dig på når han kører til din leveringsadresse, så du har mulighed for at være til stede ved aflæsningen, eller hvis vognmanden får brug for at kontakte dig i forbindelse med aflæsning.
Vi beder altid chaufførerne ringe inden levering og skriver det automatisk på følgeseddel og fragtpapirer til chaufførerne. Det er dog ikke noget vi kan garantere der vil ske, da det ikke er noget vognmændene kan love heller.

Bemærk, at al kørsel og aflæsning indenfor kundens matrikel sker for kundens eget ansvar.

Særlige ønsker til levering kan ofte imødekommes, læs mere om leveringsforløbet og dine muligheder her, eller kontakt kundeservice.

Produktinformation

På haveglad.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger bedes du kontakte kundeservice.

Betaling

Når du køber varer på haveglad.dk er datoen for modtagelse af din indbetaling gældende for vores registrering af din ordre. Ved betaling med Dankort eller andre kreditkort registreres din indbetaling normalt samme dag eller førstkommende hverdag. Vælger du at betale via almindelig bankoverførsel, gør vi opmærksom på, at der kan gå 1-3 bankdage før vi har modtaget indbetalingen.

På haveglad.dk kan der betales med:

  • Dankort / Visa Dankort
  • MobilePay
  • Apple Pay
  • Bankoverførsel (forudbetaling)
  • Gængse kreditkort - danske og udenlandske
  • EAN-betaling (kun offentlige virksomheder)
  • ViaBill - afbetaling.

Haveglad.dk pålægger ikke Kunden kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra haveglad.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Returret

Du har 14 dages returret på alle varer du køber på haveglad.dk.

For at udnytte returretten skal du først kontakte vores kundeservice, og gøre opmærksom på du vil udnytte returretten, indenfor 14 dage efter ordren er leveret.

Varen skal herefter returneres senest 14 dage efter besked om udnyttelse af returretten er givet.

Du har ligeledes mulighed for at afvise leverancen ved modtagelsen. I begge tilfælde skal du selv afholde alle returfragtomkostninger.

Du er selv ansvarlig for at varen kommer retur, samt varens stand indtil den er modtaget af haveglad.dk.
Mistes eller beskadiges varen under returneringen hæfter du som kunde for varen, indtil den er overleveret til haveglad.dk.
Vi hjælper gerne med returfragten. Prisen herfor beregnes ud fra fragtmændenes listepris og fratrækkes din indbetalte købspris samt eventuelle værdiforringelse af varen, hvorefter vi tilbagefører rebeløbet til din konto.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

haveglad.dk
C/O BMB ApS
Sønderbyvej 33
6731 Tjæreborg

Bemærk - vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

Returneres varen ikke i væsentligt samme stand og mængde, vil beløbet du få tilbageført afhænge af varens stand, som vurderes indenfor 14 dage efter den returnerede vare er modtaget.

Ud fra varens stand og/eller mængde vurderes gensalgsværdien af varen.

Reklamationsret

Når du handler på haveglad.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til:

haveglad.dk
C/O BMB ApS
Sønderbyvej 33
6731 Tjæreborg

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk - vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos haveglad.dk, som ikke kan afklares kunde og haveglad.dk imellem, kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For kunder bosat uden for Danmark:

Pr. 15 Februar 2016 har EU oprettet en ny klageinstans, henvendt til kunder bosiddende i et andet land end landet, hvor varene er købt.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Sådanne klager kan indgives via http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse salg@haveglad.dk.

 

Cookie og Privatlivspolitik

Du kan læse den fulde cookie- og privatlivspolitik her